F.A.Q. Vind antwoorden op jouw vragen

Algemeen

Wat is het verschil tussen detachering en werving en selectie bij Kracht?

Bij detachering start je met een dienstverband bij Kracht voor een vooraf afgesproken periode. Daarna detacheren wij je bij de opdrachtgever waar je voor hebt gekozen. Samen werken we toe naar een vast dienstverband. Bij werving en selectie ga je direct aan de slag bij de opdrachtgever.

Is Kracht Recruitment gecertificeerd?

Ja, wij zijn opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid en beschikken daarmee over een NEN 4400-1 certificering. Daarnaast zijn wij lid van de NBBU. Voor meer informatie bekijk onze certificeringen

Waar kan ik terecht voor overige vragen en/of opmerkingen?

Voor vragen en/of opmerking kan je ons contactformulier invullen. Wij proberen je vraag of opmerking binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Kandidaten

Hoe kan Kracht mij helpen met mijn carrière?

Wij vergroten jouw kansen op de technische arbeidsmarkt. Jouw wensen en ambities zijn de leidraad bij onze zoektocht naar jouw droombaan. Onze consultants zijn hierin getraind en voorzien je in deze zoektocht van advies en helpen je bij het maken van een gefundeerde keuze. Dat betekent jouw kwaliteiten, interesses en ambities bij elkaar brengen in een baan die op je lijf geschreven is, want wie werkt vanuit zijn kracht komt beter tot zijn of haar recht, is gelukkig én productiever! Onze consultants openen deuren die anders gesloten blijven. Dit doen we vanuit verregaande kennis van de technische arbeidsmarkt en ons ondernemende karakter. Het is onze missie om jouw kansen op een prachtige carrière te vergroten!

Kan ik een (open) sollicitatie nog aanpassen?

Heb je een foutje gemaakt? Geen probleem. Wij passen je sollicitatie gemakkelijk voor je aan. Mail naar werken@vanuitkracht.nl en wij passen je sollicitatie aan.

Wat moet ik doen als ik na 3 dagen niets van mijn sollicitatie heb vernomen?

Wij beloven je om je binnen drie werkdagen uitsluitsel te geven over jouw sollicitatieprocedure(s). Heb je na drie werkdagen nog niets van ons gehoord? Dan is er wellicht iets misgegaan. Je kunt nu twee dingen doen: bellen met 026 - 702 44 90 of e-mailen naar werken@vanuitkracht.nl.

Wat staat mij allemaal te wachten wanneer ik heb gesolliciteerd?

Zodra je hebt gesolliciteerd komt jouw sollicitatie bij ons in het systeem. Onze experts nemen jouw sollicitatie zorgvuldig in behandeling. Als we op basis van jouw CV en motivatie kansen zien in de markt dan plannen we een intakegesprek met je in. In dat gesprek bespreken we de vacature waarop je hebt gereageerd, maar sluiten we onze ogen niet voor andere kansen. We zoeken naar carrièremogelijkheden die aansluiten op jouw kwaliteiten, wensen en ambities. Hebben we een match? Dan ga je op gesprek bij jouw potentiële nieuwe werkgever. Natuurlijk helpen we je bij de voorbereidingen op dit gesprek en na afloop evalueren we samen het gesprek. Daarmee helpen we je bij het maken van een gefundeerde keuze. Zijn beide partijen positief? Dan treed je in dienst bij de opdrachtgever of start met een dienstverband via Kracht. Kijk hier voor een uitgebreide beschrijving van onze werkwijze. 

Worden mijn gegevens doorgestuurd naar bedrijven zonder dat ik dit weet?

Nee jouw gegevens zijn veilig bij ons. Wij sturen je gegevens niet door, wij sturen jouw gegevens pas naar bedrijven zodra jij goedkeuring hebt gegeven.

Hoe kan ik me voorbereiden op een sollicitatiegesprek?

Bij de voorbereiding op jouw sollicitatiegesprek wordt je begeleid door één van onze consultants. Samen verdiepen jullie in de organisatie, functie, gesprekspartner, worden er vragen bedacht die je kan stellen en welke vragen je kan verwachten. Ook stem je de kledingkeuze af op wat past bij de opdrachtgever.

Werkzaam via Kracht

Waar kan ik mijn uren declareren?

Ben jij een kandidaat bij Kracht dan kan je jouw uren declareren in de Kracht Portal. Inloggen kan via de inlog-button rechts bovenin. Nadat er is ingelogd, kun je via de knop “uren registratie” naar de juiste week gaan en de weekstaat invoeren. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact op met jouw contactpersoon vanuit Kracht.

Waar vind ik meer informatie over reis- en onkosten declareren?

De reis- en onkosten kan je declareren in de Kracht Portal bij de timesheet van de desbetreffende week. Scroll eerst naar onderen en dan zie je het kopje “bijlage”. Bij de plaatsing dien je te selecteren voor de “opdrachtgever” waar je werkzaam bent en bij type document voor “declaraties”. Daarna dient de declaratie als bijlage te worden toegevoegd. Het bedrag in de bijlage zal overeen moeten komen met het bedrag wat bij declaratiesoort onkosten is ingediend.  Voor meer informatie neem contact op met jouw contactpersoon vanuit Kracht.

Hoe meld ik mij ziek en hoe meld ik mij weer beter?

Jezelf ziekmelden doe je altijd bij jouw Kracht-consultant. Dit doe je op werkdagen voor 10:00 ’s ochtends. Ben je weer beter? Hartstikke fijn! Ook dit meld je even bij jouw Kracht-consultant. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat we hier afspraken over hebben gemaakt, dan volg je uiteraard de op maat gemaakte afspraak.

 
 
Contact Toch opzoek naar iets anders?

Heb je op deze pagina niet gevonden wat je zoekt? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier of kies een van onze teamleden uit om contact mee op te nemen.